Sivut

perjantai 1. kesäkuuta 2012

valivalivalivali...

Ihmiset valittaa paljon ja yleensä oikeesti turhista asioista. Välillä kannattais niinkun tehä sille asialle jotain ja lakata valittamista. Välillä asiat menee vaan niin päin seiniä ettei voi yksinkertasesti tehä mitään. Mä ajattelin valittaa!

Päivä alkoi tavallisesti. Heräsin kun Saku katseli telkkaa. Valitin sille siitä että antais mun nukkua.
Laitoin saunan päälle. Ja kävin katselemassa eläimiä ja viemässä jotain ruokaa kaneille. Vihdoin se sauna olikin valmis ja ihan tavallisesti menin sinne. Saunan jälkeen olin sitten pukuhuoneessa ja olin siinä avaamassa ovea, Mutta huomaan ettei ovessa ollutkaan kahvaa. Sinä sitten olin silleen että miten mä pääsen ulos täältä. No onneksi sitten tajuan että on tosta ikkunasta ennenkin kiivetty. Joten meninpä siitä sitten ja onneksi ulko-ovi oli auki. Pääsin olkkariin. Ja pääsin laittamaan itseäni. Kello oli siinä vaiheessa jotain 10.
 Tarkotukseni oli mennä 12 junalla Lahteen shoppaileen kaverini Emmin kanssa. Ja 11.15 piti lähteä että ehdin kävelemään rauhassa sinne. Olinhan kauan suoristanu hiuksia ja meikannu sun muuta.

No ei. Olin jo klo 11.06 pihalla. Juuri suljin oven takanani ja laitoin sen lukkoon. Tajusin ainiin PASSI! ilman sitä en olisi saanut nostettua pankista shoppailurahaa. (pankkikorttini on jossain..). Avainta ei ollut.  Kiipesin pukuhuoneen ikkunasta sisään että meen sitä kautta, MUTTA EIKÖHÄN SE OO SAMA OVI JOSSA EI OLE KAHVAA! ei muuta kuin takasin ulos vaan. Istuin penkille paniikissa, että mitä teen. Ei oo puheaikaa. Mutta wlan toimii talon ulkopuolellakin joten pääsin fbseen laittamaan viestin Emmiinalle että soittaa heti. Se soitti siinä puol seiskan aikoihin illalla...

 Fiksuna ihmisenä keksin että josko saisin oven avattua jakoavaimella. Autotalliin vain ja sieltä työkaluja etsimään. No sain sen oven avattua sillä ja löysin passini. Ja pääsin lähtemään. Kello oli jo melkein puol 12.
Hienosti laitetut hiukset meni pilalle kun piti kipittää sinne junalle. Odotin peräti 2 min junaa. Pääsin junaan. ja pääsin ilmaiseksi. Menin pankkiin! Ja pankissa oli niiiiiiiiiiiiiin ihana  pankkivirkailija mies. Sen kanssa jopa keskustelin niitä näitä. heh myöhästyin kun piti emmi nähä puol yks mäkkärillä. :DDDDD

No enköhän mä kiertänyt kaikki Lahen vaatekaupat läpi. Ja ostin vaikka mitä. Piti ettiä mekkoa huomisiin Maijan ylppäreihin. No en löytänyt. Mutta onneksi hain tilamaamani hameen postista joten laitan sen. Ostin vaatteita joo mutta niin tyhmän näkösiä yhdessä että joku raja sentään. Tarviin stylistin, kiitos tänne ja heti. En oo ehtiny syömään kuin aamulla kaksi leipää. Ja on nälkä.

 Kun rahat loppui niin päätin lähteä takasin Nastolaan Marjolle. (Aluksi oli menossa Orimattilaan, mutta bussirahaa ei ollut tarpeeksi (: )
Mulla oli silloin rahaa 3,60 ja bussi oli mielestäni 3,40 ( niin joskus monta vuotta sitten, kun kaikki oli paremmin) bussi olinkin 3,80!!! EIKÄ! APUA! kuski siinä oli silleen että ei oo kyllä nyt tarpeeksi. Olin paniikissa ja nolona siinä silleen että no on mulla on tossa pullo haluutko sen? No ei se huolinu. Niin joku kiltti mies vippas 20 senttii että pääsisin bussiin. Kiitin kohteliaasti ja valtavan tavarakasani kanssa taistelin tieni perimmäiseen penkkiin ja vajosin alas häpeästä. AIVAN KAMALAA!! niin siis mullahan ei ollut kuin muutama hassu vaatekassi siinä ja rahaa ei yhtään. todella noloa..

Sitten vihdoin rynnin pois bussista ja alkoi tuskainen kärsimysten tie. Pysäkiltä Marjolle. Tuuli kovasti ja oli kylmä (enhän mä aamulla mitään takkia auringon paistaessa tarvinnu) jalat tosi kipeet ja rakoilla ja nälkä ja mä vaan kävelin ja kävelin niitten typerien vaatekassien kanssa. Ja vihdoin näen tutun tien. JA EIKÖHÄN JOKU MARJO TUU AUTOLLA SIELTÄ JA TÖÖTTÄÄ. KUN 100 METRIÄ ENÄÄ JÄLJELLÄ.pääsin sitten autolla loppumatkan.

No saldona 0 euroa ( ois mulla tilillä rahaa jota en tajunnu nostaa huomista varten. joten huomisen suunnitelmat on vaakalaudalla)
ja typeriä vaatteita ja palma jaffa, josta saan sitten 20 senttiä kun kuski ei huolinu sitä.

no on tässä päivässä jotain hyvääkin.
- kohta katon salkkarit ja vankikarkurit
- kanin poikaset liikkuu ja pomppii ja sätkii ja niitä oli hauska katsella.
- ja marjo tekee tonnikalarisottoa ( niin no ekat riisit palo pohjaan niin uusissa kestää taas hetki )

Ihan vaan niinkuin rakkaudella tän kirjoitin! <3 <3 <3






5 kommenttia:

  1. voi iina!! :D kylläpäs on sattunut ja tapahtunut, aika paljon kaikkea yhteen päivään! mutta ihmeen kaupalla sä selvisit tosta kaikesta, respect ;D ! ja mä ainaki aion nähä sua kesällä varovaaaaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo en todellakaan tajua miten aina onnistun :D hah niin tän jälkeen huomasin että mun lompakko oli kadonnu. Mä kyselin sitä kaikilta mahollisilta ja oisko jääny jonnekiin luomaniemeen ja sun muuta. NIIN MEEN AUTOSTA KATTOMAAN NIIN SIELLÄ KAUNIISTI LEPÄÄ SE PENKIN VÄLISSÄ... mä en kestä :)

      Poista
    2. ja sitten jooo kyllä. Mä oon hankkinu o-lee o-lee o-lee megafonin että voin pitkin nastolaan vaan huitooo ja ilmottaa että täällä minä olen. voitte tulla tervehtimään :DD kiva kiitsa mo <3

      Poista