Sivut

tiistai 8. toukokuuta 2012

Kevätleiri!

Viikonloppuna oli nuorten kevätleiri! Olin johtiksessa. Oli kivaa vaikka pientä rageemista olikin ilmassa :D no ei siitä sen enempää. Leirin teema oli survivors! Eli ohjelmaan  kuului ruuan metsästystä ja klaanimerkkilippulappusten tekoa. 
Perjantaina osa leiriläisistä katsoi suomi-valkovenäjä ottelun. jippikaijee. Mun mielestä on tyhmää mennä leirille kattoo telkkaa. Varsinkin kun viime leirit joilla olen ollut niin on katsottu, lätkää ja putousta. Turhaa kun voisi tehdä jotain oikeesti kivaa yhteistä tekemistä. Nytkin me vaan Lillin ja Saanan kanssa syötiin sipsiä, jossain nurkassa. Piti järjestää jotain vaihtoehtoohjelmaa. Hah kolmelle ihmisellä. ja olin just kiivennyt yläsänkyyn. Niin varmaan. Söin sipsiä ja join kokista. ei ollut edes mun. 
Oli kyllä oikein mukava leiri. Saanan kanssa nukuttiin samassa sängyssä. Ihan vain huvikseen. Liian vähän tilaa. Paikat hiukan kipeinä. Muutenkin kaikki paikat tosi kipeinä huomasin launantai aamuna. Ei olisi ikinä pitänyt keksiä vetää kyykkyleikkiä tutustumisleikkinä. Myönnän oma moka. jotenkin jalat ei vaan taipunu enää koko viikonloppuna kunnolla :D Mulla oli Hennan kanssa oikein iltahartaus. Se meni ihan hyvin. Puhuttiin ystävistä ja niiden tärkeydestä. Kirjotin oikein valmiiksi sen mitä aioin sanoa. Kerroin kuitenkin omin sanoin, kun en osaa lukea paperista.
Lauantaina heräsin ajoissa jo 7.20. se oli outoa koska yleensä mut pitää kiskoa sängystä... no mutta minkäs teet kun lupasin mennä laren kanssa suihkuun klo puoli kahdeksan. se oli virhe sillä alakerran suihkuissa oli jo niin paljon jonoa että jouduin oottelemaan kahdeksaan asti että pääsen suihkuun. Parasta oli laittaa iphone täysille ja kunnon dancemusat ja käydä suihkussa. ja laittaa itsensä hienoksi. 
Syötiin aamupalaa. Teen aina Luomaniemessä lämppäreitä mikrossa. se on mun bravuuri!
mitään muuta en juuri osaakaan. 
Nostettiin me jossain vaiheessa oikein lippukin Suken kanssa. Minä nostin, Suke piteli. Meni hienosti. Hienointa oli kyllä se huugiguugi aamujumppa. LoL! ikuinen fröbeli fani! oli synkkä yö, kun mä ohjasin laivaa ja ja ja..... tota me hoilattiin kesällä aina! 
Sitten meillä oli ne yli tylsät opparit. Olin pahis ja pelasin temple runia. Luovutin kun en osannut. ruaan jälkeen oli toinen oppari. ja oltiinkin Lillin kanssa fiksuja ja haettiin tyynyjen lisäks peitot. Että olikin ihanaa. En kuunnellut oikeastaan yhtään. Se tyyppi joka puhu oli kyllä oikein rempseä ja hauska ja lauloikin, mutta lähinnä ne laulut alkoi unettaa. 

Sportti. Sportti oli hauskinta. Erilaisia tehtäviä joita heimojen piti suorittaa, otsapalloa, ja pussihyppelyä ja sitten se ylihauska tunge naamasi veteen ja ota omena. Meijän seukkari on huippu kun se lähtee mukaan tollaseen ihan täysillä, yleensä. 
Sitten se makkaranmetsätys, ihana katsoa toisten raukkaparkojen ilmeitä jotka joutui tunkee kätensä mömmöön, saadakseen palapelinpalaset, jotta saisivat selville makkaranpaikan. 
sitten norsupallofutista. Sitä nuortenleireillä ja ripareilla ollaan kyllä harrastettu paljon, mutta on se kyllä hauskaakin. 

Taas ruoka ja sitten saunat. Taisin pelata leirin aikana paljon temple runia. Tein Pasin ipadille enkat. Menin nukkumaan kun väsytti ja oli tyhmä olo. Nukahin sitten ja sitten mut tultiin ilkeesti herättämään! menin istumaan tyhmänä aulaan ja kuuntelemaan nuorteniltaa. Meijän 2. riparilaisia tuli sinne. oli kiva nähä niitäkin :D Nuortenilta oli tylsä, en jaksanu kuunnella joten jumitin, ja puhelinkin oli huoneessa. hain kyllä omenan keittiöstä että miksen sitä puhelintakin? Istuin aulassa. Koska Saana oli vinyt mun paikan! ja makoili ihan rauhassa siellä peittojen alla! hah! lillin kanssa ne käytti mun huppareita koko aika. no ihan sama käyttäköön. 
Pasi oli paras kun se soitti Justin Bieberin Boyfriendii kitaralla ja laulo.  I <3 JB! ja Laren kanssa laulettin next to youta! se on se meijän biisi mitä aina vaan lauletaan kun se on niin hyvä! Mulle kettuiltiin paljon leirillä eräiden henkilöiden toimesta, mutta kun olen tylsä en osaa sanoa takasin mitään nasevaa. No anteeksi kaikille että syön makkarani silleen miten sen syön. Tarkempaa toimitakertomusta en jaksa nyt selittämään.

Sitten olikin jo iltahartaus taas. Aino piti oikein hienon hartauden itsestään. Hyödynsi powerpointtia kivasti siinä. Joskus itekin tehnyt jotain samankaltaista. Meillä oli lopuksi rukouspiiri. Siinä sitten rukoiltiin, mua ei taaskaan otettu tosissaan. No ei se mitään. Ymmärrän hyvin ettei oteta, kun kukaan ei ymmärrä ja harva edes haluaa. 
Valvottiin yötä. yöllinen avautuminen muille johtislaisille sai ehkä ajattelemaan asioita. Ei ne asiat siitä miksikään muutu jos ei tee itse mitään, mutta mä olen varmaan maailman laiskin. 
No minkäs sille voi. Syytetään tästäkin geenejä niin ei tarvi itse olla pahin syyllinen.

Sunnuntaina mentiin kirkkoon. Mä olin oikein laulamassa siellä. Kauniilla äänelläni. nii varmaan. Takaisin Luomaniemeen siivoomaan. 
Halirinki ja anteeksiannon aika. Kaiken kaikkiaan oli mukava leiri. Ystävät on mulle tärkeintä. Leiriltä päällimmäisenä mieleen jäi, mömmö, makkara, irska, hupparivarkaat, rageeminen, temple run, orava taivaan,     avautuminen, ja anteeksianto. 
Kotiin pääsin monen mutkan kautta. Oli kiva mennä kotiin piitkästä aikaa. Siellä odotti kasa mainoksia, sotkuinen kämppä ja laskuja. jippii. olin koko maanantain kotona, katsoin monta leffaa( telkkaa en voi katsoa kun Pekka Aukusti söi sen ratkaisevan johdon) tiistaina takaisin marjolle. Facebookkiin ja ne kamalat kuvat joita sieltä löysin itsestäni leiriltä. Ne on oikeesti kamalia. mutta jos ystävistäni on ok laittaa musta niin rumia kuvia sinne niin mikäs siinä. mä kostan jotenkin vielä julmemmin. Kenenkään kamerasta ei taida löytyä mitään hienoa kuvaa minusta! No olen sitten ruma, mikäs siinä ollessa. Tanakkoita äidin oomme kaikki sinää ja minäää! edellinen lause omistettu lillille! KETÄÄN EI OIKEESTI KIINNOSTA MITÄ MÄ SIELLÄ LEIRILLÄ OLEN TEHNYT!


Boyfriendiä tähän väliin!

PEKKA AUKUSTIA ON TAAS KIVA NÄHDÄ! SE ONKIN AINUT JOKA EI URPUTA TAKASIN JOS SILLE SANOO JOTAIN! miksi mä aina innostun liikaa käyttää capsia? mun pitäs varmaan hankkia oikeee elämä! 

Eiköhän me vedetty taas jotain tukkihumalaa :D Joona otti oikeen ton puunuijanki mukaan!

Johtiksessa on se hyvä puoli että tietää mitä on tulossa niin voi luistaa kaikesta tälläisitä mömmöisistä asioista!


OTA OMENA!

Tää sokkojonoilu on niin ratkiriemukasta. mulla on loistavaa videomateriaaliakin tästä!

Palapelin kokoomista! tätä se makkaranmetsästys survivorsleirillä!


juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti